Viliam Ondrejka

České banky, lživé informace a klamání zákazníka 2.

25. 02. 2016 12:12:12
Kapitola druhá – Raiffeisen bank. Tápání ve tmě. Neznalost, nemožnost najít informace a konkrétní ceníky. Absolutní nepřipravenost a neschopnost bankéře podat relevantní informace.

Modelová situace. Mladá nová podnikatelka hledá banku. Udělá to co asi všichni. Zavolá pro základní údaje na infolinku banky a žádá informace. Hovor na číslo 800 900 900. Raiffeisen bank. Na info lince situace totožná s KB. Vedení účtu na dva roky zdarma. Upozornění infolinky je pouze to, že osoba nesmí podnikat déle jak 6 měsíců. Podnikatelka se ptá na možnost platební brány a terminálu. Toto potřebuje pro svůj eshop. Vše dostanete zdarma a některé eshopové systémy mají Raiffeisen bank již implementovány. Podnikatelka se usmívá a jede do nejbližší pobočky. Do Kolína.

Tady se podnikatelka zdržela nejméně. Převzala si ji bankéřka pro podnikatelskou klientelu a vysvětlila ji, že došlo k omylu. Účet je zdarma na jeden rok a operátorky info linky byly na toto již upozorněny. První zádrhel nastal v ustanovení zmocněnce k účtu. Otázky jako proč, je to důležité nebo toto není potřeba, připadalo neprofesionální. Další problém byl ve vydání druhé platební karty. Bankéřce nešlo vysvětlit, proč potřebuje dvě karty. Účet je zdarma bylo bankéřkou potvrzeno. K transakčním poplatkům se ale nedostalo. Podnikatelku zajímala možnost platebního terminálu a platební brány pro eshop. V ten moment nastal čas na kávu a cigaretu. Bankéřce trvalo 10 minut než se dobrala konkrétní odpovědi. Musela volat různým specialistům a hledat v databázi cen. Ujištění bylo, že to budou zajisté pouze paušální částky nebo to bude zdarma. Naše banka si stojí za sloganem „Banka inspirovaná klienty“, říká bankéřka a neustále hledá. Po cca deseti minutách čekání se bankéřce dostává informací a podnikatelce odpovědi. Bankéřka začíná slovy „Omlouvám se, ono je to trochu jinak“ a sděluje ceny.

Aktivace platební brány e-commerce – 2.500,-Kč

Vygenerování klíčů pro platební bránu – 1.500,-Kč

Transakční poplatek platební bránou – 3%

Měsíční poplatek za platební bránu – 500,-Kč

Platební terminál aktivace – 4.500,-Kč

Měsíční poplatek za terminál – 500,-Kč

Transakční poplatek na terminálu – 3,5%

Pronájem platebního terminálu – 600,-Kč měsíčně / při obratu přes terminál > 65 tisíc 0,-Kč

Všechny uvedené ceny jsou bez daně, takže ke všemu ještě plus 21%.

Podnikatelka se zvedá, zdvořile poděkuje bankéřce za její čas, loučí se a odchází.

Autor: Viliam Ondrejka | karma: 19.91 | přečteno: 925 ×
Poslední články autora